Antwoorden op veelgestelde vragen | Travelbazaar.nl

Veelgestelde vragen


Antwoorden op veelgestelde vragen

Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling. Wat moet ik doen?

Heb jij een bestelling geplaatst op de Travelbazaar shop en heb je hierna het scherm ‘Bestelling succesvol afgerond’ gezien, dan kun je ervan uit gaan dat je bestelling bij ons is binnengekomen. Nog diezelfde dag ontvang je hiervan per mail een bevestiging. Staat deze niet in je inkomende mailbox, dan raden we je aan om je ongewenste mail te checken. Het kan zijn dat de bevestiging hierin terecht is gekomen. Is dit ook niet het geval en wil je er zeker van zijn dat je bestelling goed is doorgekomen? Dan kun je ons altijd een e-mail sturen. Laat hierin duidelijk je ordernummer achter en/of de naam waaronder je de bestelling hebt geplaatst.

Wij antwoorden zo snel mogelijk en zorgen dat de bevestiging alsnog bij jou terecht komt. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn gegaan met je bestelling, dan lossen we dit uiteraard gezamenlijk op, zodat jij jouw bestelde producten zo snel mogelijk ontvangt.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Op dit moment is het mogelijk om jouw bestelling te betalen via Ideal of handmatige overboeking.

Zijn mijn gegevens en betalingen veilig?

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij je persoonsgegevens om deze bestelling af te kunnen handelen. Op dit moment ga jij er mee akkoord dat wij jouw persoonsgegevens aan de bezorgdienst doorgeven zodat jouw bestelling bezorgd kan worden. Daarnaast ontvangen wij informatie over je betaling van je bank. Hiervoor gebruiken wij je betalingsgegevens, naw-gegevens, ip-adres, e-mailadres, telefoonnummer en je factuuradres. Wij hebben hier een legitiem belang bij. Deze gegevens bewaren wij tot twee jaar na afronding van je bestelling is en zeven jaar daarna. Dit is de wettelijke bewaarplicht.

Bij het bestellen van canvassen en posters zullen wij jouw adresgegevens delen met de partij die de canvassen en posters drukt en verzend. Zij zullen verder niets met jouw gegevens doen.

Je account op de Travelbazaar shop

Bij bepaalde onderdelen van onze webwinkel moet je je eerst registreren. Hierbij dien je informatie over jezelf op te geven en een gebruikersnaam aan te maken. Daarmee maken wij een account aan, waarmee je kunt inloggen. Je wachtwoord kun je zelf uitkiezen. Hiervoor gebruiken wij je naw-gegevens, telefoonnummer, e-mailadres en factuuradres. Dit doen wij op basis van je toestemming. Wij bewaren deze informatie totdat jij het account opheft. We bewaren deze informatie voor jouw gemak. Hierdoor hoef je niet telkens opnieuw alle gegevens in te vullen. Je kunt jouw persoonlijke gegevens aanpassen wanneer jij wilt.

Leveren jullie buiten Nederland?

Op dit moment leveren wij enkel binnen Nederland. In de toekomst hopen wij dit uit te breiden.

Retouren & Klachten

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Heb je een bestelling geplaatst en voldoet het product niet aan jouw verwachtingen dan mag je het product uiteraard aan ons retour sturen. Een product retourneren kan door een e-mail sturen (info@travelbazaar.nl). Belangrijk is datwe al je gegevens ontvangen, zoals naam, adres, het bestelde product en je emailadres. Ook horen wij graag de reden van retournering, zodat wij onze reisshop kunnen blijven optimaliseren en de beste producten kunnen blijven leveren. Wij verwachten dat het product onbeschadigd, in de originele verpakking, inclusief pakbon en voldoende gefrankeerd naar ons retour wordt gezonden binnen 14 dagen na aankoopdatum. Na ontvangst storten wij binnen zeven werkdagen het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug op je rekening. Hiervan ontvang je van ons per mail een bevestiging.

Ik heb een klacht over mijn ontvangen product(en). En nu?

Ben je om welke reden ook ontevreden over het door jou ontvangen product? Wij vinden dit erg jammer om te horen. Via het retourformulier kun je dit aan ons doorgeven. Wij zorgen dan zo snel mogelijk voor een passende oplossing. Altijd in overleg met jou. Is het ontvangen product beschadigd? Dan ontvangen we hier ook graag foto’s van, zo snel mogelijk na ontvangst van jouw bestelling.

Heb je andere vragen over jouw ontvangen product? Stuur een e-mail naar info@travelbazaar.nl of vul ons contactformulier in.

Verzending

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Ons streven is om bestelling die voor 12:00 uur besteld zijn op werkdagen nog diezelfde dag te versturen, met uitzondering van canvassen en posters. Wij zijn uiteraard afhankelijk van lokale bezorgdiensten. Op storingen en vertragingen bij DHL, DPD en PostNL hebben wij helaas geen invloed. Op zondag en maandag worden pakketten niet geleverd. Dit betekent dat bestellingen die op zaterdag of zondag zijn geplaatst, op dinsdag worden bezorgd. Voor de verzending van bestellingen zijn wij – aangezien we vaak in het buitenland verblijven -afhankelijk van familieleden. Zij streven er samen met ons naar om bestellingen dezelfde werkdag te verzenden. Wij hopen echter op je begrip mocht dit niet lukken.

Wanneer wij een product niet op voorraad hebben staat dit bij het betreffende product vermeld in onze reisshop. Heb je interesse in een product dat niet op voorraad is dan kun je ons altijd een e-mail sturen en een pre-order plaatsen. Zodra wij het product weer op voorraad hebben, word jij direct op de hoogte gebracht. Het is belangrijk om in deze e-mail al je gegevens aan ons door te geven, zoals je naam, adres en e-mailadres. Geef hierbij ook aan in welke kleur je het product wilt ontvangen.

*Op feestdagen wordt geen post bezorgd. Houd tijdens deze periodes dus rekening met een langere bezorgtijd.

*indien mogelijk

Wat is de levertijd van wereldkaarten en wereldkaart posters?

De levertijd van de Travelbazaar foto’s als canvas of poster bedraagt drie tot vijf werkdagen. Wij zijn hierbij echter afhankelijk van een derde partij die zorgt voor het drukken en verzenden van de canvassen en posters. Daarnaast hangt de exacte levertijd af van de drukte bij postbedrijven als Post NL en DHL. Wij streven er naar om jouw canvas of poster altijd binnen een week geleverd te hebben.

Op het moment dat jouw wereldkaart of wereldkaart poster wordt verzonden ontvang je van ons een e-mail met een Track & Trace code.

Het product is niet op voorraad. Wanneer kan ik deze weer bestellen?

Helaas kunnen wij niet garanderen dat een product binnen een bepaalde termijn weer geleverd kan worden. Wel kun je ons een mail sturen of het contactformulier invullen over het product waar je interesse in hebt. Wij laten het je dan meteen weten zodra wij weten wanneer het product weer beschikbaar is. Het is mogelijk om hiervoor een pre-order te doen.

Zijn producten ook in andere kleuren leverbaar?

Veel producten zijn leverbaar in verschillende kleuren. Wij hebben alleen niet alle kleuren op voorraad. Wil jij een product liever in een andere kleur ontvangen? Stuur ons een mail met daarin gegevens over welk product het gaat en welke kleur jij graag zou willen bestellen. Wij gaan dan zo snel mogelijk voor je uitzoeken of wij het product en jouw gewenste kleur kunnen leveren. Je ontvangt hierover informatie van ons via de mail.

Ik heb een fout gemaakt bij het plaatsten van mijn bestelling. Kan dit naderhand nog aangepast worden?

Bestellingen komen allemaal via de mail bij ons binnen. Wij pakken hierna de bestelling zo snel mogelijk in, zodat jij de bestelling zo snel mogelijk ontvangt. Heb je een fout gemaakt bij het doorgeven van je bestelling, dan proberen we dit uiteraard voor bezorging aan te passen. Wij kunnen hier echter geen harde beloftes in maken. Heb je bijvoorbeeld een verkeerd adres ingevoerd, geef dit zo snel mogelijk na het plaatsen van de bestelling aan ons door. Je kunt ons hierover een mail sturen. Zorg ervoor dat je alle belangrijke gegevens, zoals het ordernummer, jouw naam en het bestelde product/de bestelde producten in je mail vermeld.

Heb je een verkeerd adres ingevoerd en kunnen wij het niet meer op tijd wijzigen, dan betekent dit niet dat jouw bestelling niet geleverd wordt. Vaak wordt een bestelling alsnog geleverd wanneer het grootste gedeelte van het adres correct is ingevuld. Heb je na twee werkdagen je bestelling nog niet ontvangen? Stuur ons dan een mail, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen kijken.

Wanneer jouw adres foutief is ingevoerd, komt de bestelling weer bij ons terug. Mocht dit zo zijn, dan nemen we uiteraard contact met je op, zodat we de bestelling alsnog naar het juiste adres kunnen verzenden.

Mijn bestelling is een cadeau, kan dit ingepakt worden?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om bestellingen als cadeau te verzenden.

Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?

Aangezien wij vaak op reis zijn is deze optie helaas (nog) niet beschikbaar.

Kan mijn bestelling afgeleverd worden bij een PostNL punt?

Helaas is deze optie (nog) niet beschikbaar.

Bestellingen worden altijd bij je thuis afgeleverd. Wel kun je het adres van een vriend of familielid invoeren bij je bestelling.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen voor mijn bestelling?

Alle producten op Travelaar worden gratis verzonden. Wij rekenen nooit verzendkosten.

Kan ik mijn bestelling volgen zodra deze is verzonden?

Wij versturen bestellingen zonder Track & Trace code om de kosten zo laag mogelijk te houden en verzenden gratis te kunnen houden*. Mocht je vragen hebben over jouw bestelling dan mag je ons altijd een e-mail sturen. Wij zullen zo snel mogelijk antwoorden.

*Heb jij een wereldkaart of wereldkaart poster besteld? Hiervan ontvang je van ons wel een Track & Trace code zodra deze is verzonden. Het is dus belangrijk dat je een juist e-mailadres invult bij het plaatsen van je bestelling.

Samenwerken met influencers

Ben jij blogger of Instagrammer en wil je graag met ons samenwerken? Wij kijken graag samen met je naar de mogelijkheden. We ontvangen graag een duidelijk voorstel van je. Je kunt hiervoor een mail sturen met daarin de naam van je blog of Instagram account, het aantal unieke bezoekers en informatie over je doelgroep. Hieronder lees je over een aantal mogelijkheden voor samenwerkingen:

– Review over onze producten

– Een winactie met producten uit onze Reisshop

Heb je interesse, dan ontvangen we graag een e-mail op info@travelbazaar.nl